Op naar Bournemouth

2 februari 2016 - Bournemouth, Verenigd Koninkrijk

Hallo allemaaaal,

Vanwege het eeuwige gevraag van m'n family hierbij zowaar mijn eigen reisverhaalpagina. Van geen bloggen schrijven naar twee bloggen schrijven, maar dat komt later.

Afgelopen zondag was het zover; op naar Bournemouth. Ik was er helemaal klaar voor. Het lijstje had ik al even klaar, echter het pakken gaat altijd last minute bij mij. Maar mede dankzij Lotte en m'n mams was ik helemaal ready. Op naar Schiphol.

Eenmaal op Schiphol waren we zowaar te vroeg. De incheckbalie ging pas over 5 minuten open. De mensen die mij goed kennen weten dat op tijd komen niet een van mijn sterkste punten is. Na tienduizend keer geknuffeld te zijn ging ik naar de douane. Mams had er al een hele scene van gemaakt; je moet tegenwoordig echt uren wachten etc. Nou binnen een half uur stond ik al aan de andere kant. Ik even zitten en chillen aangezien ik zo vroeg was. Net op het moment dat ik naar de gate wilde lopen kwam ik erachter dat ik mijn portemonnee niet kon vinden. Ik mijn handkoffer en tas helemaal overhoop halen, maar tevergeefs. Ik vlug m'n paps bellen, maar die kon hem ook niet vinden in mijn kamer. Dus ik ren terug naar de douane om te kijken of ik hem heel misschien daar had laten liggen. Dus ik daar; mmm nee we hebben niks gevonden. Pakt die man opeens m'n tas en legt hem in zo'n scan ding. Komt die daarna naar mij toe en omschrijft mijn portemonnee, zegt die dat die gewoon in mn tas ligt. Na nogmaals goed kijken zat die er inderdaad in -__- Stress voor niks. Hij vertelde dat het vaker gebeurde en 99% van de tijd gewoon in de tas zat (ik ben dus niet de enige loser). Dusss, ik vlug thuisfront bellen dat ik hem al heb gevonden.

Het was een klein vliegtuigje en de reis ging voorspoedig. Ik moest op vliegveld twee uur wachten op de bus dus ik ging lekker binnen zitten. Kom ik twee uur later terug, zijn alle mensen die buiten stonden weg. Schijnbaar was er toch een bus in de tussentijd gekomen.. Maar ik de volgende bus in en op weg naar Bournemouth. Toen we na een paar minuten de rotonde de linkerkant opgingen, maakte mn hart een klein sprongetje todat ik mij realiseerde dat ze hier natuurlijk links rijden. Toen ik eenmaal bij mijn halte was stapte ik uit en bedacht me dat ik helemaal vergeten was de 5 minuten looproute uit te printen. Geen idee welke kant ik op moest lopen. Maar gelukkig zijn ze hier allemaal erg aardig (stonden zelfs mensen op in de bus zodat ik daar met mn koffers kon gaan zitten), en zocht een vrouw de weg voor mij op. Ik denkend dat ze dezelfde kant op moest. Toen we er bijna waren zei ik tegen haar dat het laatste stukje wel ging lukken. Vervolgens zie ik haar de hele weg die we net hadden gelopen weer terug lopen. Wat een vriendelijke vrouw toch (ze liep ook nog beetje mank).

Kom ik bij mijn huis aan (dacht ik) en bel aan, want er zou iemand thuis zijn. Doet een meisje open dus ik stel mij doodleuk voor. En ze kijkt me echt aan van eh, wie ben jij en wat kom je doen. Dus ik zo dit is toch 58? Zij zo nee 58A. Dus ik naar de goede deur, kloppen, bellen, kloppen en nog meer bellen. Helaas deed er niemand open. Dus ik weer naar de buren, kijken of ik internet kon lenen om mijn echte huisgenoten te contacten. Deed dit keer een jongen open. Ik vlug uitleggen hoe en wat zegt die je kan ook achterom. Blijkbaar delen we dezelfde tuin, dus ik via de tuin naar mijn eigen huis. Zit daar gewoon iemand in de keuken. Hij had niks gehoord -_-

Tijd om te settelen in mijn kamer. Het is een chille, grote kamer. Daarna de rest geïnspecteerd. Er zat nog water in het bad dat niet weg liep.. De andere huisgenoot zei dat die dat wel even ging fixen en schroefde het putje eruit. Waarbij ik even later naar beneden loop en de gang blank staat. Al het water van het bad was er via het plafond op de beneden verdieping er weer uit gekomen. Oepsss. Hij vlug dat ding weer terug schroeven. Gelukkig gebeurde het daarna niet meer.

Toen ik 's avonds mijn mobiel aan de oplader wilde toen deed die het steeds niet. Dus ik al mams gecontact van die wereldstekkers die we hadden (3 stuks) doen het allemaal niet. Vertel ik het even later aan de huisgenoot zegt die heb je de switch wel omgezet (welke switch?). Tadaa ze doen het toch wel. (Verklaart ook waarom de televisie beneden niet aan ging).

Gister hele dag les gehad. Niet op de universiteit maar in een nachtclub. We moeten visuals gaan maken voor de dj 's avonds. Erg coool. Mochten ze goed gelukt zijn gaan ze die ook daadwerkelijk gebruiken op 18 maart. (Moeten voor dit vak ook een blog schrijven als een soort evaluatie vorm). En vandaag eventjes op de universiteit geweest. Toevallig was er ook een freshman's fair. Er stonden allemaal kraampjes met sportactiviteiten en clubs etc. Nou ik keek mijn ogen uit. Ze hebben 99 clubs, van de Harry Potter club, naar de trampoline naar de cocktail club. Ik zal er wel even foto van uploaden, kun je lachen. Tevens is er grote keus uit sporten. Ze bieden zelfs skieen en surfen aan. Zelf heb ik mij aangemeld voor surfen (hopen dat ze genoeg aanmeldingen hebben).

Zo, ik hoop dat jullie genoten hebben. Zo'n blog schrijven is toch niet helemaal mijn ding. Dus reken niet op teveel blogs. En morgen komt mijn huisbaas naar het huis zodat ik het contract kan tekenen. (Woon hier eigenlijk nog niet legaal). Kreeg trouwens ook nog een mailtje van mijn eigen school of ik wel veilig was aangekomen. Had maandag eigenlijk langs de exchange coordinator gemoeten, maar was dus hele dag niet op de campus. Hadden ze mij en mijn school al gemaild of ik er wel was. Vanmiddag even langs geweest om ze gerust te stellen haha.

Groetjessss

1. Gabrie:
    3 februari 2016
    Geweldig verhaal Laris. Dat van de portemonnee was nog nieuw. Typisch jij. Veel plezier daar. Blijf ze toch maar schrijven, die blogs, wij genieten ervan.
  2. Mamsie:
    3 februari 2016
    Gelukkig gaat alles goed. Leuke blog! Ik lach mij dood! Volhouden!
  3. Daddy:
    3 februari 2016
    Lieve Lar, wat heb ik genoten van je blog. Heerlijk al die dingetjes die jou dan weer overkomen (dat die vrouw ook nog wat mank liep..... geweldig). Beetje Brigitte kraandorp lijkt het wel. Blijf schrijven want ik ben nu al fan. PS: ging je niet volleyballen? XXX
  4. Tessa:
    3 februari 2016
    Heeeee sissie, leuk dat je nu ook een finally een blog hebt! Join the clubbbb. Uiteraard was ik van alles al wel op de hoogte, maar je hebt het prachtig verwoord hoor. Have funnn
  5. Moon:
    3 februari 2016
    Haha moest wel lachen, typische Larissa gevalletjes, prachtig geschreven, niets veranderen enne o wee als je niet regelmatig blog schrijft
  6. Marjolein:
    3 februari 2016
    Hé Larissa, super leuke verhalen. Je maakt wat mee in een dagje ;-) Dus ik zeg: vooral mee doorgaan!!
  7. Laura:
    3 februari 2016
    Heel leuk om te lezen Larrie en fijn dat je goed bent aangekomen! Enjoy!!!
  8. Oom bert:
    3 februari 2016
    was je een beetje alleen op de wereld Larissa ?!
  9. Betty van zetten:
    4 februari 2016
    Larissa wil je aub blijven schrijven? Je bent het helemaal , ik zag alles voor me geweldig en heel veel succes daar ❤️Je hebt een fan
  10. Patricia:
    4 februari 2016
    Hahaha leuk hoor nou ben benieuwd naar de rest van je spannende verhalen
    Geniet lekker van je tijd daar
  11. Wim:
    4 februari 2016
    Hoe zo is een blog schrijven niet jouw ding? Ik heb genoten, dus gewoon doorgaan s.v.p.!
  12. Wilma Groot Wassink:
    6 februari 2016
    Je hebt al heel wat mee gemaakt en je bent nog geen week weg....
    Leuk om te lezen! Je bent jarig vandaag!
    Hartelijk gefeliciteerd, ik hoop dat je een leuke dag hebt!
    Gelukkig krijg je zelfs nog Nederlands bezoek.
    Lieve groet en geniet van je tijd in Engeland.