My life in Bournemouth

Hellooo everyone,

Dacht dat het wel weer tijd werd voor een verslagje. We zijn namelijk alweer meer dan een maand verder (wat gaat de tijd toch snel).

Pfff moet even denken waar ik moet beginnen. Mijn eerste week was prima. We werken momenteel aan tof project. Het is een projection mapped project voor een club, speciaal voor hun vrijdagavond event. We moeten visuals maken die geprojecteerd worden op een scherm achter de dj. Als de eigenaar van de club de visuals leuk genoeg vindt gaan ze ook echt geprojecteerd worden op een vrijdagavond. Dat zou wel gaaf zijn dus hopelijk vinden ze onze leuk genoeg. Dus elke woensdag werken wij in de nachtclub aan ons project haha.

Na m'n eerste week was ik al jarig en kwam mijn geliefde zuster langs voor een paar dagen. Erg dolle tijden waren dat natuurlijk. Samen gingen we Bournemouth een beetje verkennen aangezien ik er pas een week was. Ze heeft ook meteen m'n exchange friends ontmoet. Ik ga namelijk voornamelijk om met de exchange mensen. Die zijn altijd wel in voor een feestje, zo heb ik nu vrienden uit Turkije, Thailand, Malta, Portugal, Denemarken, Frankrijk, Egypte en China. Met mijn Turkijse vriendin ben ik vorige week naar Schotland geweest. We hadden namelijk een week vrij, ze noemden het 'readingweek'. Maar aangezien ze hier niet aan tentamens doen zagen we niet in wat we moesten lezen haha. Het voelt echt een beetje als vakantie hier. We hebben maar twee vakken en echt zo weinig lesuren. We hebben sowieso twee dagen in de week vrij en ik denk in totaal 6 uur les in de week + elke woensdag hele dag aan project. Na mijn drukke stageperiode is dit zeker niet verkeerd. Maar toen we zagen dat we een week vrij waren dachten we yolo we gaan naar Schotland. Normaal zou dat echt het laatste land in de wereld zijn waar ik heen zou gaan, maar de tickets waren zo goedkoop en nu ik hier ben kan ik maar net zo goed de landen eromheen ook verkennen. Dus wij erheen en het was echt super tof! We verbleven in een hostel in Glasgow, om een of andere reden waren we geupgrade naar een suite (jammer dat er geen smileys op dit ding zijn anders had ik nu de schuinlachende smiley gedaan). Na een nacht niet slapen hadden we de eerste dag in Glasgow verkend (we hadden een hele vroege vlucht dus zijn de avond ervoor al gegaan ivm vervoer). Moet zeggen dat Glasgow wel oke was maar niet zo heel geweldig.

Volgende dag zijn we naar Edingburgh geweest, dat was veel beter! Mooie, beetje sprookjesachtige, stad. Hier hebben we o.a. Dungeon, Sightseeing and een ghosttour gedaan. Voor iedereen die van plan is om naar Edingburgh te gaan; doe die ghosttour niet. Mijn hemel, ik heb nog nooit zoiets engs in mijn leven meegemaakt. Het heette 'The city of the dead'. Je kon kiezen of een tour naar undergrond of naar een begraafplaats of allebei. Nou wij dachten doodleuk (woordgrapje) laten we ze allebei doen. We gingen eerst naar een undergrondse ruïne en daar hoorde we allemaal enge geluiden; voornamelijk voetstappen. Dit was engste gedeelte, de begraafplaats viel wel mee. Maar ik zal jullie de details besparen maar het was echt doooodeng, voornamlijk omdat het zo echt was. Misschien was het ook wel echt, wie weet. De volgende dag deden we een dagtour naar de Highlands and Loch Ness. De Highlands was heeel mooi, zo verschillende landschappen. De ene keer stonden we in de sneeuw, volgende moment naast een waterval en andere moment tussen de herten. Lekker touren in de bus met schotse muziek in de auto, primaa. Moet zeggen dat ik wel van die doedelzak ben gaan houden. In combinatie met andere muziekinstrumenten kan het best wel mooi zijn. De sfeer in de auto zat er goed in. Bij Loch Ness zelfs nog een cruiseje gedaan maar helaas het monster niet gespot. Het meer is 750 meter diep dus het zou mij niks verbazen als er op de bodem toch nog iets geks bestond.

De volgende dag zijn we weer op een dagtour gegaan. En alsof het zo moest zijn hadden we dezelfde reisgids, onze grote vriend Gliff. Dit keer ging onze tocht naar twee kastelen, waaronder een bekend kasteel uit Game of Thrones en het Stirling castle. Ook hebben we een whisky tour (en proeferij) gedaan. Na deze dag was het tijd om uit het mooie Schotland te vertrekken en gingen we naar Londen. In het vliegtuig naar londen zat ik naast een man uit Bangladesh. We waren een beetje aan het praten op gegeven moment vroeg die of ik getrouwd was omdat ik een ring draag (wetend dat ik student ben). Nou nee dat was ik niet. Verloofd misschien? Nee ook niet. Uit beleefdheid vraag je dan ook maar aan hem; ben jij getrouwd. Nee dat was die niet. En dan blijf je achter in zo'n awkward silence, terwijl die je maar blijft aanstaren. Niet veel later vroeg die of ik een believer was. Maar hij had een beetje een accent dus ik verstond niet believer maar belieber. Voor alle niet-Justin Bieber fans onder ons; belieber ben je als je dikke fan van Justin Bieber bent. Je kunt wel begrijpen dat ik helemaal stuk ging in het vliegtuig. Dus ik probeer hem uit te leggen wat een belieber is, maar volgens mij begreep hij mij niet helemaal want hij keek mij een beetje raar aan. Ons gesprek heeft in ieder geval wel bijzondere wendingen gekregen. Gelukkig was de vlucht niet lang waaaant in Londen waren m'n friends van thuis (Lotte, Coco & Rosanne) er. Nou dit was uiteraad een dolle boel, gelachen voor het leven. We hebben alle highlights bezocht en zijn wezen shoppen en toen waren de twee dagen alweer om. Toen weer terug naar Bournemouth want 'readingweek' was alweer over.

Is even kijken wat nog meer leuk is om te weten. Oja, ik heb een fiets gekocht! Er fietsen hier niet zoveel mensen, en anders voornamelijk mountainbikers. De meeste mensen hebben hier een auto. Al m'n huisgenoten hebben een auto en paar engelse uit mijn project groupje ook. Zeker niet verkeerd. Moet wel zeggen dat het heel erg wennen was (en nog is) om aan de linkerkant te fietsen. Soms vond ik mezelf opeens aan de rechterkant van de weg. En dan vond ik het raar dat de auto die mij tegemoet kwam zo langzaam ging rijden. Maar het is allemaal goed gegaan hoor. Trouwens ook wel grappig, we gingen naar een huisfeestje en een Thaise jongen ging bij mij achterop. Hij vond dat ik erg skilled was omdat ik met iemand achterop kon fietsen én met 1 hand los haha. Nou fijn om te weten dat ik in ieder geval een skill heb. Verder vermaak ik mij goed met huisfeestjes, comedynights, uitgaan, movienight en strandfeestje. De school heeft trouwens ook wel random dingen. Volgende week is er een traditionele chinese bruiloft (met acteurs) haha. En er is ook een film festival wat de school organiseerd met ingezonden filmpjes van studenten. Oja, ik ben ook nog naar Stonehenge geweest. Dit zijn een paar grote, oude stenen bij elkaar, anderhalf uur rijden van hier. En toen door naar het plaatsje Bath. Was een schattig plaatsje waar Jane Austin gewoond heeft. Ook even naar haar museum geweest want ze heeft toch wel erg mooie films (en boeken).

Nouuu, volgens mij was dat het wel een beetje. Ik zal vast nog wel dingen vergeten zijn. Morgen ga ik naar Oxford dus daar ook veel zin in! En over iets minder dan twee weekjes ga ik twee weken naar Nederland. We hebben hier namelijk drie weken Easterbreak. Vermaak mij dus nog zeer goed! Oooh en btw ik ga in de zomer in Malta werken ^.^. Ben aangenomen als groupleader bij een taalschool. Dus daar zal ik twee maanden te vinden te zijn in de zomer.

Groetjesssss, en laat gerust een reactie achter!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gabrie:
    Weer heerlijk verhaal
  2. Tessa:
    11 maart 2016
    Heeeeee sisss, volgens mij vermaak jij je wel! ging stuk om je Belieber story. Hoop dat je hem even een paar liedjes hebt voorgedragen? Vet coole verhalen. Volgens mij heb je half UK al afgereisd! En over twee weken al in Hollandia? Woowieee time fliesss and dan fly jij ook, naar Nederland #slechtegrap. Ik ga nu slapen maar nog heeel veeeel fun! Mis you love u
  3. Mamsie:
    11 maart 2016
    Heerlijk verhaal weer! Je geniet volop! Ik heb zin in Schotland gekregen! Helaas staat dat voorlopig nog niet op het programma...
  4. Oom bert:
    12 maart 2016
    hoi Larissa kun je het wel allemaal bij benen je hebt al flink wat onder nomen aan die kant van de plas het gaat je goed en ook nog veel plezier, en hou het een beetje onder controle, groetjes ,
  5. Ellen:
    12 maart 2016
    Echt een Larbo story. Geweldig zit nog met een smile on my face. Gekke Larbo wordt nu echt Party Larbo.
  6. Daddy:
    12 maart 2016
    Dat studeren is maar een bijzaak zo. Is ook niet zo erg. Goed dat je zo ondernemend bent en geniet. Je wordt nog een echte Anglofiel zo op deze manier. En Malta is bijna net zo Brits als de UK zelf. Maar links rijden ben je al gewend gelukkig. Have fun en tot ziens op het familie weekend. Xx
  7. Wilma Groot Wassink:
    13 maart 2016
    Hallo Larissa,
    Wat vond je van Oxford? Ik vind het een prachtige stad, net als Bath en Edinburgh
    Stone henge is ook bijzonder en ook een whiskeyproeverij is ons ook bekend.
    Leuk, dat je dit allemaal al gedaan hebt.
    Naar school gaan terwijl het voelt als vakantie.....dat is toch wat we allemaal willen...
    Fijn, dat je zo geniet en weer veel bijzondere ervaringen opdoet.
    Tijdens het familie weekend kunnen we mooi al je verhalen horen.
    Lieve groet van Wilma
  8. Moon:
    14 maart 2016
    Na ale drukte eindelijk tijd voor je blog.
    Stond wel even met mijn oren te klapperen dat je maar zoooo weinig vakken/lesuren krijgt maar ja zo kun je zekersss het land verkennen.
    En waarschijnlijk had je anders helemaal geen tijd voor je blog ;-)
    Tot over kleine 2 weken!